Ogólnopolska Sieć Współpracy Aktywna Tablica


 

Aktywna Tablica - Ogólnopolska Sieć Współpracy 


link do pokoju spotkań - https://www.aktywnatablica.pl/webinaria?fbclid=IwAR2_wUxJjuJAwv32FJ9nr3pXm4Ieuzo_LXoUprgu4swHS1A0dWGdUvHpxB8



Spotkania w każdy poniedziałek o godzinie 20.15 

Tematyka spotkań w ramach Ogólnopolskiej Sieci Współpracy Aktywna Tablica


Data spotkania Temat Prowadzący
20.05.2019 Trzy sztuczki, czyli TIKowe podsumowanie. Joanna Krzemińska 
13.05.2019 Dobry obywatel to kto? Jak kształtować kompetencje obywatelskie z "Matematyka bez reszty" i "Metoda projektu" Monika Piechowicz-Kruk 
1. Polska to moja ojczyzna.
2. Jestem obywatelem Europy.
3. Świat moim domem.
06.05.2019 Moje ulubione generatory kart pracy Monika Kapuśniak 
29.04.2019 Milionerzy są wśród nas Monika Kapuśniak 
15.04.2019 Uczeń i start-up. Jak uczyć biznesu w szkole? Wojciech Pitura 
08.04.2019 "Dziecko w świecie języków" czyli o kształtowaniu kompetencji kluczowych w zakresie wielojęzyczności w "Matematyka bez reszty" i "Metoda Projektu" Monika Piechowicz-Kruk 
1. Kiedy dzieci uczą się języka?
2. Doświadczenia bazą kompetencji językowych.
3. Potrafię więc porozumiewam się
01.04.2019 "Zaprezentuj się". Garść pomysłów na prezentacje. Joanna Krzemińska 
25.03.2019 "TIK w projekcie na specjalne zamówienie", czyli narzędzia TIK w integracyjnych projektach. Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska 
18.03.2019 Metoda projektów i współpraca międzyszkolna. Jak sprawić, by to uczniowie przejęli odpowiedzialność za naukę. Joanna Krzemińska 
11.03.2019 Matematyka wokół nas, czyli kształtowanie matematycznych i przyrodniczych kompetencji kluczowych z „Matematyka bez reszty” i „Metoda projektu”. Monika Piechowicz-Kruk 
1. Matematyka królową nauk – jest wszędzie.
2. Uczymy się poprzez obserwacje i kalkulację.
3. Wiem, umiem, potrafię, czyli kształtowanie postaw poprzez szkolne doświadczenia.
04.03.2019 Igrzyska sportowe na mądrą głowę Monika Kapuśniak 
25.02.2019 Kiedy uczniowie uczą się uczyć? Kompetencje kluczowe w zakresie uczenia się z wykorzystaniem TIK i zasobów „Matematyka bez reszty” i "Metoda projektu". Monika Piechowicz-Kruk 
Cele:
1. Kiedy dzieci się uczą, czyli jakie czynniki mają wpływ na proces uczenia się.
2. Indywidualizacja sprzymierzeńcem uczenia się.
3. Podmiotowość ucznia w edukacji – jak wspomagać uczenie się.
18.02.2019 Gry planszowe i ich rola na zajęciach Joanna Krzemińska 
11.02.2019 "TIK na specjalne zamówienie", czyli jak wdrażać nowoczesne technologie w edukacji dzieci z SPE. Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska 
04.02.2019 Quizlet na życzenie - dla dyslektyków jak marzenie. Monika Kapuśniak 
Powtórka z Quizlet oraz pomysły na wykorzystanie aplikacji w klasie i w domu.
28.01.2019 Filmowe lekcje Joanna Krzemińska 
Jak tworzyć filmy na lekcjach przy użyciu programów: magisto, filmoraGo i movieMaker
14.01.2019 Kompetencje osobiste i społeczne w procesie uczenia się, czyli o tym jak wykorzystać TIK w ich kształtowaniu podczas pracy z "Matematyka bez reszty" i "Metoda projektu" Monika Piechowicz-Kruk 
cele:
1. Pozyskiwanie wiedzy niezbędnej do rozwoju osobistego i społecznego.
2. Nabywanie umiejętności pracy w grupie oraz samodzielnego rozwiązywania problemow.
3. Kształtowanie postaw poprzez stosowanie zasad współpracy i porozumiewania się w sytuacjach zadaniowych. 
17.12.2018 Tajemnicze lekcje, czyli pomysł na zajęcia w ruchu Joanna Krzemińska 
Webinar o stacjach, bieganych dyktandach i escape room. A wszystko przy wykorzystaniu technologii
10.12.2018 Czy Boże Narodzenie z TIK jest możliwe, czyli jak rozwijać kompetencje kluczowe w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej z "Matematyka bez reszty" i "Metoda projektu" Monika Piechowicz-Kruk 
1. Poznanie obszaru kompetencji kluczowych w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.
2. Korelacja z innymi kompetencjami kluczowymi w temacie Bożego Narodzenia.
3. Karty pracy, film i interakcje edukacyjne w nauce przez zabawę z TIK. 
19.11.2018 Mentorowe Inspiracje - Kody QR i inne szaleństwa Joanna Krzemińska 
12.11.2018 Jak rozwijać kompetencje kluczowe uczniów z wykorzystaniem TIK? Monika Piechowicz-Kruk 
1. Co to jest kompetencja i czym się różni od suchej wiedzy teoretycznej?
2. Czym sa kompetencje kluczowe i dlaczego warto im sprzyjać?
3. Jaką rolę odgrywa TIK w rozwijaniu kompetencji kluczowych uczniów na przykładzie "Matematyki bez reszty" / "Metody projektu"? 
22.10.2018 e-książka na 3 sposoby Joanna Krzemińska 
Storybird, issu i toondoo bez tajemnic :) Jak wykorzystać narzędzia cyfrowe na zajęciach językowych.
24.09.2018 Mentorowe Inspiracje - Kodowanie na humanie Joanna Krzemińska 
17.09.2018 Aktywna Tablica 2018/2019 Spotkanie drugie Monika Kapuśniak 
Wszystko o Quzilet
04.09.2018 Aktywna Tablica Spotkanie Pierwsze 2018/2019 Monika Kapuśniak 
Aplikacja genial.ly